onsdag 29 januari 2014

Halsband av shampoflaskor

Schampo och balsam flaskor har ofta skojiga färger. Här har jag gjort halsmedaljonger av dem. Sitter man och pysslar med detta ett tag gärna många tillsammans kan man nog komma på  många olika varianter. Dessa tre är ju ganska lika varandra.

diametern är 4-5 cm
Här kommer en liten beskrivning:


 Klipp isär flaskorna.
 Detta behöver du: Hålstansare, sax, brads, små metallringar.
 Brads finns att köpa i pysselbutiker. Jag köpte mina på pyhobby.se
En sådan burk som på bilden nedan kostade ca 24 kr.
 Klipp ut cirklar i olika färger och storlekar. Stans hål i mitten. Klipp och stansa sedan mönster i de olika cirklarna.
 Fäst ihop med en brad. Här ser du baksidan
 Här är framsidan. Sedan kan man fortsätta och pynta med hängen.

LYCKA TILL!

2 kommentarer:

  1. Viken underbar ide! Har presis börjat upptäcka att plast är ett kul material att jobba med. Jag gjorde prinses kronor av flaskor som kommer i morgon på bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul! Lätt att klippa i och finns i många glada färger. Mitt favoritmaterial är ändå tidningspapper vilket kanske märks i bloggen. Ha det gott!

      Radera