lördag 7 december 2013

Tags

Ett gäng tags gör du snabbt nu till jul och fäster på dina paket, glöggflaskan eller på julblomman.
Tyvärr syns inte allt glitter, dålig fotograf tydligen:)

 
 gör så här:


Leta upp en tidning med härliga färger. jag valde en reklamtidning från smyckesbutik där var färger i guld, silver och rött. Den andra fick blå nyanse med inslag av rött. Ta en bit kartong t.ex från ett cornflakespaket. Riv pappret i bitar och limma upp som ett collage.
 Ta glitterlim och ensla på lite här och där alternativt pensla på med lim och strö på glitter. Sedan lackade jag över allt med ett hobbylack.
 Rita upp rektanglar och klipp ut dem. Kapa hörnen i ena änden.
 Gör hål med en hålgörare eller vad det heter.
Sätt i snöre, skriv hälsning på baksidan. klart!

Detta pysslet kan jag inte få nog av så snart kommer det nog fler tags.

3 kommentarer:

  1. kul idé, tack för att du delar med dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du besöker mig och mina idéer. Välkommen tillbaka. Kommer snart ett inlägg med udda julgranskulor. Ha det gott!

      Radera
  2. Jag gillar dem! Snyggt med kontrasten av färg och glitter på ena sidan och baksidans mer naturkänsla.
    http://lonelyfieldpysslar.blogspot.se

    SvaraRadera