söndag 8 december 2013

Mera Tags till paketen

Jag tycker dessa är superkul att göra. Det är ett litet behändigt pyssel som kan varieras väldigt mycket. Ingen stor apparat att göra. Nån gammal kartong har man alltid hemma som man kan klippa i.
 
När jag var klar med de på den övre bilden blev det ett gäng till. Min dotter ska samla pengar till musikhjälpen så jag tänkte hon kunde ge dem i samband med att hon skramlar pengar runt i kvarteret. 
 
 
Så gjorde jag:

 
Jag ritade upp och klippte ut tags. Gjorde hål med en hålgörare. Hittade ett fint guldpapper som jag tror jag köpt i Ullared någon gång.
 Jag lade tagsen med fula sidan neråt på guldpappret efter att jag strukit lim på dem.
                    Jag klippte ut dem. Sedan tog jag en penna och tryckte ut i  hålet.
              De andra tre blev silvriga av foliepapper. Jag tog en bit och knölade ihop.
                               Vecklade ut det och strök det plant med en penna.
 
 Letade upp lite spetsar och band . Jag råkar ha några stansar hemma så jag tryckte ut lite hjärtan och blommor i färger som matchade banden.
 
                 Enkelt och fint att sätta på paketen eller hänga på blomman eller vinflaskan.

2 kommentarer:

  1. Oj vad många idéer till pyssel hemma med barnen! Tack! Justyna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pyssla på, kul att jag inspirerar dig lite. Ha det så gott och tack för att du besöker min blogg! kram

      Radera