fredag 13 december 2013

God Jul - "knappar"

Man kan göra så mycket av kartong och tidningspapper. Som ni kanske märkt så gillar jag det väldigt mycket. Billigt material som man alltid har hemma.
Här har jag gjort "knappar" som man kan fästa på julklappar.
 
 
 
Gör så här:

Klipp ut olika former i kartong. Mina är 5-6 cm. Jag använde en kartong från Ginza.
 Klipp ut tidningspapper lite större än kartongbitarna.
 Jag blandade ut trälim med lite vatten så det blir mer lättflytande.
 Stryk lim på hela tidningspappret.
 Lägg på kartongen och forma det in mot baksidan.
 Bakifrån. Vill man ha en fin baksida klipper man ut en cirkel och limma över skarvarna.
 Framifrån
 Måla dem. Jag använde täckande akrylfärg.
 Jag fuskade lite och använde en mall till bokstäverna.
 Dessa pennor köpte jag på Bokia förra året. De är jättebra och täcker fint, de är i olika metallicfärger. har även använt dem för att måla mönster på naglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar