tisdag 30 september 2014

Tavla av tidningsrullar

Här kommer ännu en tavla jag gjort av tidningsrullar. Denna har jag gjort till min bror och den hänger nu över hans säng. Det var en för tidig julklapp eftersom han ska resa till Sydamerika. Har flikat in några röda rullar som ska matcha hans racercykel som hänger på andra väggen. Sånt är viktigt vet ni ;). Till denna tavlan har jag rullat ca 400 rullar. Helt otroligt lättroad är jag.



Andra tavlor jag gjort kan du se  här
Andra saker jag gjort av tidningsrullar 
Fortsätt för beskrivning!



Rulla upp tidningspapper på en vanlig blyertspenna. Du kan klippa itu sidorna på mitten om du vill. Då får du två rullar av en sida. Limma i slutet på hörnet och fäst.
 Kapa alla rullarna i ändarna så de blir lika långa.


Limma upp rullarna i önskat mönster på ett kvadratiskt papper. Här har jag gjort från ljust till mörkt. Jag använder vanligt trälim.
 Lägg ut dem på golvet till ett mönster du gillar. 
 Limma sedan upp dem på t.ex en masonitskiva. Jag målade min skiva svart först. Lämna några cm i ytterkanten för att skruva fast en ram på.

4 kommentarer:

  1. Hej Vilken kul och dekorativ idé. Min syster har vävt mattor av dagstidningar och som jag beundrat. Men det här kan ju t o m jag kanske göra :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bara att sätta igång, det klarar du säkert. Tack för besöket och lycka till!

      Radera
  2. Så fint du gjort.. Måste testa jag med någon dag..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till Kirsi och tack för besöket på bloggen. God Jul!

      Radera