lördag 23 april 2016

Servettringar av toarullar

Det är inte bara på förskolorna som man kan pyssla med toarullar minsann.
 Nu när våren kommit så har mina nya och gamla trädgårdstidningar åkt fram. Det är väldigt kul att göra collage med blommor från dem. Har faktiskt klätt in en hel resväska med blommor från Allt om trädgård. Nu blev det endast några servettringar vilket gick betydligt snabbare. Grundmaterialet är toarullar, tidningspapper och trädgårdstidning.


Andra grejer du kanske gillar:
Frölåda med blomstercollage
Fortsätt för beskrivning av servettringarna

Material: toarullar, tidningspapper, trädgårdstidning eller blommiga servetter, guldfärg, guldglitter och lim.
Kapa rullarna till bitar som är ca 4 cm. Jag klädde in rullarna med några lager tidningspapper och lim för att få en stadig och lite tjock stomme. Detta kanske egentligen inte är nödvändigt utan man kan använda rullarna som de är. Detta gör i alla fall att det ser mer arbetat ut.
                                     Jag valde ut en blommig sida i en tidning.
                            Klippte ut fyra remsor som passade runt rullarna.
När jag limmat fast remsorna så klippte jag ut små blommor och klistrade fast lite här och där.
                Jag vek smala remsor av tidningspapper som jag målade i guld.
Jag limmade remsorna och doppade dem i guldströssel.

Jag limmade fast dem på kanterna. använd klädnypa för att få limningen i skarven att hålla.
Avslutningsvis lackade jag två gånger, även över glittret.

                                                  Nu kan du duka till vårfest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar