torsdag 7 april 2016

Måla på papperskassar

Släpp loss med färg på en gammal pappkasse. Ibland är det prestationsbefriande att måla på något som inte kostat dig något. Har du köpt dyrt akvarellpapper eller en målarduk så kan man ibland få lite prestationsångest. Tar du en gammal ICA-kasse från skåpet och klipper upp den så har du fin fint papper att måla på. Jag använde sedan mina målningar till att klä om tomburkar och lådor samt att göra skojiga kuvert. Kolla vidare så får du se hur jag gjort men först lite bilder.



Vik till kuvert. Tejpa kanterna och dekorera tejpen med spritpenna eller posccapenna.

Länkar till annat du kanske gillar:

Fortsätt för beskrivning på hur jag målat pappkassar.


 Du behöver: pappkassar, akryl/hobbyfärger, något att måla med som t.ex ett kontokort, penslar eller roller.
 Klipp upp en kasse och bred ut den.
 Välj ut en färgskala med färger du gillar.
 Jag använde ett gammalt kontokrt att måla med. börja med den ljusaste färgen och bygg sedan på med fler färger.

 Jag använde även stämplar för ytterligare mönster. Distress ink är bra stämpeldynor som finns i mängder av färger.

 Här ser ni mönster från stämplingen
 Här har jag målat på en brun kasse. korkar från flaskor kan man använda för att stämpla cirklar. Doppa korken i lite färg och tryck. Gör egna stämpeldynor av potatis.presentpapper med potatistryck
Klipp ut bitar och klä in tomburkar. Använd vanligt trälim.

 Här har jag klätt in burkar som det varit tops i. Väldigt behändigt och gulligt format på dessa burkar.
Som knopp har jag gjort en pappersrulle.


Lycka till med din kreativitet!

2 kommentarer:

  1. Din blog är såååå inspirerande. Ska absolut återkomma och kasta loss med några av projekten.
    Ramona K

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj vilken komplimang! Jag suger åt mig. Det är ju just det jag vill...inspirera. Dela gärna bloggen med andra som du tror kan vara intresserade. Jag finns även på instagram och facebook som Hemgjord. Tack och kram! Ha en fin dag

    SvaraRadera