fredag 6 december 2013

Granar till granen

Fick idén till dessa granar på Pinterest. Jag har ju en förkärlek till att rulla tidningspapper så idag fick jag utlopp för det. Dessa kan hängas i granen eller hakas i varandra till en mobil.



Gör så här:

 Du behöver följande:
Ett tidningsblad räcker till två granar.
 Pärlor, blomsterpinne att rulla upp pappret på, sax, håltång, avbitartång, ståltråd och lim. Om du inte har ståltråd kan du testa med snöre och bara hänga upp dem i en ögla.
 
Rulla från hörnet. Stryk lim på hela långsidan annars håller de inte ihop när du sedan ska klippa itu rullarna.
 Klipp fem bitar enligt bilden. Den längsta är ca 7 cm.
Gör hål i mitten med en håltång.
 Trä upp på ståltråden. Kapa sedan en bit ovanför. Det ska räcka till att göra en ögla. Hältagare finns att köpa på Clas Ohlsson för runt 50-lappen.
 Böj sedan till en krok. Jag har använt järntråd som jag köpt på Panduro tror jag. Kul att ha en bunt hemma. Sån tråd man använder till luffarslöjd.
 
Jag hakade mina i varandra och hängde dem i köksfönstret.

4 kommentarer: