måndag 21 september 2020

Hondjävul i papiermaché

 I sommar roade jag mig med att förvandla en gammal rostig lampfot till en skulptur. Med hjälp av hönsnät och tidningspapper blev det en hondjävul. Hon fanns väl inom mig och ville ut :)

                                                                                                                                        
                                            Här ser du i bilder lite steg för steg hur jag gjort.

                                                        
                            Med lim av mjöl och vatten samt tidningspapper växer hon fram.



Grundmålas med gesso.
                        Strukturen är gjord av tvinnade pappersremsor och ihopknölade tussar.

                            Två lager med svart färg innan patinering med metallicfärger.
                        Ovanpå den svarta färgen har jag målad med guld och silver färg. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar