lördag 26 september 2020

Lampa av tidningspapper och sylthink

 2013 gjorde jag min första lampa av tidningspapper som du kan se här. Den har hängt i mitt vardagsrum sedan dess och jag gillar den fortfarande. I vintras anmälde jag mig till en tävling i hållbar inredningsdesign som hette OMFORMERA som var ett samarbete mellan svensk form och Retuna återbruksgalleria. Då gjorde jag en liknande men med färg.

Jag gick vidare till final och fick min lampa utställd under några veckor. Pga av Corona blev kommande utställning på Kinnarps inställd. Här kan du se alla finalisterna i tävlingen.

Kudden i soffan är också min egen design. Gjort den på www.Elobina.se av en akrylmålning.


Valde att lasera färgen så att tidningspappret syns. Tidningsrullarna är limmade på en sylthink i plast som jag fått från skolköket. 



3 kommentarer:

  1. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag skrev en kommentar i tråden från 2013. Jag kan så lite om detta så jag vet inte om du ser det eller detta men jag skulle gärna ha lite mer beskrivet hur du får fast armaturen i hinken.
    Mvh
    Isabell Wigertz

    SvaraRadera