torsdag 25 juni 2015

Ask för visitkort

När jag skulle ha utställning behövde jag en ask till mina visitkort så jag gjorde en. Självklart tillverkad av återbrukat material, kartong och äggskal. man kan såklart använda asken till något annat om man vill. 

Några andra tips!

Fortsätt för beskrivning av visitkortsasken.



 Material: kartong, tidningspapper, tejp, äggskal,sandpapper, lim, färg och lack.
 Klipp ut en botten, två låga väggar till kortsidorna, en hög vägg till baksidan och en låg vägg till framkanten.
 Limma ihop med limpistol eller trälim. Förstärk limningen med tejp.
 Klä in hela asken med små bitar av tidningspapper som du limmar fast med tapetklister eller trälim som du spätt ut med lite vatten.

 Limma fast äggskal på utvalda platser. Stryk lim på asken och tryck fast mindre bitar av skal. Låt torka.
måla sedan hela asken, även äggskalen, med en täckande hobbyfärg. Låt torka.
 Sandpappra ytorna där du limmat fast äggskal så att den vita färgen på skalen kommer fram. 
Avsluta med att lacka.
Hoppas det var begripligt trots att jag missat fota några moment.
länk till allt jag gjort av äggskal och äggkartong

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Perfekt! Precis vad jag behövde. Men har inte kommit på ideen tidigare. Dock har jag svårt för äggskals dekoration. Jag får hitta en egen variant!
    Lycka till med utställningen!
    http://pysselqvinnan.se/blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade min idé. Man kan ju göra decoupage av fina servetter om man vill ha ett annat mönster. Du kommer säkert på något fint. Kram Helena

      Radera
  3. Fint och användbar, bara fantasin sätter gränser.
    Ha en skön söndag, Petra

    SvaraRadera