söndag 3 november 2013

Fisk

Använd dina kreativitet och fantasi. Kör ner händerna i kletigt tapetklister, klafsa på och frossa i glada färger.
Tänk så fin att hänga i ett barnrum.
Det du behöver är: kartong, dagstidningar, tapetklister, tejp, penslar och färg.


Här visar jag hur man gör.


Klipp ut en form i kartong. Du kan montera på fler former bara genom att tejpa fast dem som jag gjort med fenorna och ögat..
För att få en tredimensionell form kan man bygga på genom att knöla ihop papper och tejpa fast.
Jag borde verkligen ta bort mitt gräsliga nagellack, eller hur?
Sedan tar men pappersremsor som man kletar ut tapetklister på och trycker fast på figuren. Stryk tunt med klister även ovanpå remsorna. Eftersom remsorna blir blöta så formar de sig lätt efter hur du vill ha det. Vik in mot baksidan. Lägg på några lager. Hinner du inte klart kan man fortsätta en annan dag. Tapetklistret bör förvaras i kylen för bästa hållbarhet.
Du kan torka i ugn på ca 50 grader om du vill att det ska gå snabbt. Nu är det dax att måla. JIPPIE!

3 kommentarer:

  1. Jättefin! Så härligt kreativ och konstnärlig du är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för en fin komplimang. Den fisken var min första papiermache skapelse för några år sedan.

      Radera
    2. Tack för en fin komplimang. Den fisken var min första papiermache skapelse för några år sedan.

      Radera