torsdag 15 mars 2012

Fler väskor

Nu har jag riktigt kommit igång med min symaskin. Ja, nästan besatt, varenda ledig stund går åt till att göra nya fantasifulla väskor.  Jag har dessutom fått fler möbeltygsprover av min kompis Helena som jobbar på Kinnarps.  Här ser ni de senaste skapelserna.




Några närbilder på detaljer...


På hjärtat har jag sytt fast ullbollar som jag tovat. Dekorsömmarna finns på min nya underbara symaskin. Det blir lite allmogestil när man syr flera olika sömmar bredvid varandra tycker jag. Det är jättekul, tyvärr går det inte tillräckligt snabbt, jag trycker gasen i botten men det går inte så fort som jag skulle vilja.

Baksida av en väska.

 Här blev det en liten ficka för pennor.

En bild på min fina maskin. En överraskningspresent av mamma. Känner mig lite bortskämd...och tacksam.

2 kommentarer: