lördag 13 december 2014

Stjärna av tidningsrullar

Fick tipset till dessa stjärnor från Youtube. En spanjorska som heter Gustamontón gör jättemycket fint med tidningspapper. Jag länkar till henne istället för att göra en egen beskrivning. 

Hon pratar visserligen spanska men hennes videor är väldigt välgjorda och lätta att hänga med på ändå.

Mina stjärnor är från spets till spets ca 10-12 cm men man kan göra mycket större. Till små stjärnor gör man tunnare rullar och till stora stjärnor kraftigare rullar. På videon gör hon större stjärnor. Eftersom jag gjorde små kunde jag inte vira lika många varv med rullarna. Titta på filmen så förstår ni vad jag menar.
                                    Här hittar du instruktionsfilmen:Så gör du denna stjärna

Jag målade mina med vattenfärger. sedan gnodde jag in dem med glitterlim. På videon dekorerar hon på annat sätt. Gustamontón är väldigt skicklig. Jag får mycket tips från henne.
Här är de nog olackade. Lite pilligt att pensellacka dessa så jag spraylackade dem.
Mina ska hänga i granen tillsammans med sockerstjärnorna och mina hemgjorda julgranskulor.
Imorgon ska granen pyntas. Har köpt nytt guldigt glitter och en guldstjärna, ska bli kul att se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar