måndag 18 november 2013

Paket av toarullar

Jag är inte den första som gör paket av toarullar men jag tycker det är ett gulligt pyssel som jag vill ha med på bloggen. Passar ju bra nu innan jul också. jag har klätt rullarna med tidningspapper så det blir miljövänliga presenter.
Med tanke på att vi i Sverige slänger 200 000 kg julklappspapper varje jul så är det väl bra att återanvända istället för att köpa nytt.

 
 
                                          Detta är riktigt enkelt. Du gör så här:


   Klipp till en bit tidningspapper som passar toarullen. Välj ut en sida med fina färger.
Pensla hela rullen med lim. Jag använde vanligt trälim utspätt med lite vatten. Lägg den på tidningspappret och rulla in den.
Stryk lim på pappret som sticker ut vid ändarna och vik in i rullen.
Vik in kanten enligt bilden. Usch vilken suddig bild.
Vik den andra änden över.  Bilden är ovanifrån.
Man kan sätta en lite tejpbit om man vill men annars håller den sig stängd bra utan också.
                              Färdig att dekoreras med band, spets och annat krims krams.

2 kommentarer:

  1. Men å vad smart! Det kommer jag absolut att använda nu till jul! Ett toppentips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att jag lyckats inspirera dig. Du vet väl att du kan bli följare av bloggen. Jag gör nya inlägg 2-6 gånger i månaden. Det blir fler under de mörka månaderna och färre de ljusa. Välkommen tillbaka!

      Radera