söndag 20 januari 2013

Ombre-naglar

Jag vill lära mig måla ombre-naglar sa min 12-åriga dotter till mig i lördags och jag fattade ingenting. Hon visade mig sedan fantastiska naglar på internet och sedan satte vi igång.

Dessa naglarna gjorde min lilla tjej  helt på egen hand. Visst är de underbart fina!

Ser att vi varit lite slarviga med att ta bort allt lack som hamnat utanför.
Syns extra bra när man fotar med blixt.

    Här visar jag hur man gör:

Måla först naglarna vita. Då blir färgerna klara och fina.
Går givetvis att göra det direkt på  ett vanligt underlack också
.
Klipp till en liten bit make-up svamp lika bred som nageln.
Måla på svampen de färger du vill använda.

Man får måla på nytt för varje nagel. Dutta färgen på nageln.
Det gör inget att det kommer utanför när du duttar det är oundvikligt.
 Sedan tar man bort det med tops och nagellacksremover.
Avsluta med ett topplack.
Med lite övning blir det bättre och bättre. Kul att testa en massa olika färg-kombinationer.
Lycka till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar