onsdag 10 maj 2017

Växtskyltar från naturen

Vackra, miljövänliga och billiga växtskyltar. Jag hade sparat rotskotten från min ormhassel vilka är helt raka, dessa kapade jag i bitar och gjorde små fina skyltar till kryddorna. Andra träslag går säkert också bra att använda, dock inte fläder som har en mjuk märg inuti. Eftersom jag har en liten lödpenna hemma använde jag den att skriva med, tycker det blir så himla fint. Har man inte det kan man ta en vattenfast penna istället.

 Kapa dem några decimeter långa så att de sticker upp ovanför bladen. Tänk att de ska ner en bit i jorden också.   
Andra kul trädgårdsgrejer att fixa själv


 Fortsätt för beskrivning av växtskyltar



                            Använd en morakniv och spetsa dem i ena änden.
 Den andra änden ska du bar tälja med ett eller två skär så att du får en flat sida att skriva på.
 Lödpennan köpte jag på Clas Ohlsons tror jag för under hundringen vill jag minnas.
När pennan blivit riktigt varm är det superlätt att göra bokstäver med den.


Denna kryddkorgen gjorde jag till min bror i födelsedagspresent, passar bra till någon som gillar att laga mat.






Andra kul trädgårdsgrejer att fixa själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar