måndag 30 maj 2016

Förvandlad vinflaska!

I dessa underbara blommiga tider bjuder jag på en blommande vinflaska.
Här har du en mix av återbrukad flaska och tidningspapper som ger en unik inredningspryl.
Har även gjort matchande servettringar som du hittar här.
Fortsätt för beskrivning!

 Välj en flaska som det får plats ett ljus i öppningen. flaskan kan ju också användas som vas för en enkel ros.
 Klä  flaskan med papperslera. Recept på det hittar du här.
Du kan också välja att gör decoupage direkt på flaskan. Jag tycker det blir en härligt bullig effekt med pappersleran.
 Låt leran torka. Pensla över allt med en limblandning. Vitt lim utblandat med lite vatten.
 Klipp ut blommor ur tidningar. Allt om trädgård är bra för detta. Som bas använder jag blommiga sidor i tidningen som skapar en botten. Sedan applicerar jag utklippta blommor i skarvarna. Se nedan.

 När du klätt in hela flaskan kan du pynta med vackra blommor över alla skarvar.
 Här ser du flaskan ur olika vinklar.
 Jag målade med guldfärg på toppen och i botten. Avsluta med två lager lack.

Gillade du detta? Här finns mer tips!
Lycka till med ditt eget skapande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar