söndag 13 april 2014

Romantiska galgar

Jag fortsätter att göra små romantiska grejer till tonårsdotterns rum. Eftersom hon nu ska ha en öppen klädställning istället för garderob tänkte jag att det vore fint med lite roligare galgar än de hon har nu.
Jag tog vanliga  svarta butiksgalgar och fixade till med gammalt spetstyg.
Efter

 
Före

 
Så här gjorde jag:


Eftersom mina galgar var svarta och jag skulle använda vitt spetstyg målade jag dem först med vanlig snickerigrundfärg.
 
Jag klippte till ca 10 cm breda remsor av spetstyg. Använd t.ex gammal spetsgardin eller köp på second hand. Detta har jag fyndat på Ikea för 10 kr m för typ 10 år sedan.
                               Dutta på lim lite överallt. jag använde vanligt trälim..
Vira sedan på tygremson som ett bandage över galgen. Jag började på mitten och virade utåt.
 Jag gjorde likadant med själva hängaren. Man kan ju också låta den vara som den är.
 Jag avslutade det hela med att knyta en rosett om "halsen" av spetsband.


2 kommentarer:

  1. Så fina dom blev. Lånar din ide' till mina fulingar.
    Ha en fortsatt fin vår //vonna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod, kul att jag lyckats inspirera dig. Ha det fint själv i vårsolen.

      Radera