fredag 23 oktober 2020

Afroskulptur-process i bilder

 Missade tyvärr att fota de första stegen i processen till denna skulptur i papiermaché. 

Startar oftast med en glasflaska som stomme och sedan bygger jag en form med ihopknölat papper som jag tejpar med maskeringstejp. därefter några lager med pappersremsor och lim så att ytan blir hård. Sedan fyller jag hela ytan mer lera gjord på papper och lim, papperslera.

                                           Fortsätt för att se processen i bilder.

     Här har jag format tidningspapper runt en glasflaska och tejpat med maskeringstejp.

ovanpå tejpen lägger jag flera lager med bitar av tidningspapper och lim. Sedan får det torka.
Det är inte gjort på kafferast minsann.

Täcker henne med lera gjord av papper, mjöl och vatten. Recept på lim på mjöl och vatten hittar du här.
                             Byggt upp bysten och hon har fått en badmössa. Torkar i torkskåpet.

                                                Grundmålar i vitt och svart.





                                                              Avslutar med lackning.
                                                        Kanske blev du lite inspirerad!


2 kommentarer:

  1. Tack för du delar med dig. Jag blev så inspirerad. Mvh Marita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Kul att du hittade min blogg! Välkommen!

      Radera