lördag 10 juni 2017

Vimplar av plastpåsar

Om man vill komma riktigt billigt och smidigt undan för att få fantasifulla och skojiga vimplar så ska du göra så här!  ANVÄND FÄRGGLADA PLASTPÅSAR!
Jag svängde ihop denna 2 m långa vimpellina på en halvtimma. Jag säljer mina smycken i ett gammalt brygghus vid Kläckeberga lantcafé i Kalmar under sommaren och tänker ha med mig vimplarna dit imorgon för att piffa upp lite.

Länkar till andra pyssel med plastpåsar:

Fortsätt för beskrivning av vimplarna...


 Material du behöver: plastpåsar, sax, lim, pensel och snöre. Om du vill pärlor för dekor. Jag använde vitt lim som jag spädde ut med lite vatten så det gick smidigt att pensla på.
 Vik plastpåsen dubbel och klipp ut en trekant mot vikt kant. Se bild nedan.
 Pensla på lim på plasten och vik runt snöret och pressa ihop. Om du vill trär du på en pärla mellan varje vimpel.
 Platpåse från vänster: hemmakväll, systembolaget, apoteket.
 Har man dem utomhus under sommaren så håller de en säsong sedan få man slänga dem för de blir solblekta. Under tiden klarar de regn och blåst.
Lycka till!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar