söndag 28 augusti 2016

Doodles- så kul att måla!

Detta är för omväxling skull inte tidningspapperspyssel utan ett härligt tips på doodeling. doodles är ett kravlöst sätt att teckna/klottra på som påminner om telefonklotter fast kanske något mer organiserat.  Ett underbart sätt att försjunka in i färg och form utan krav på att det ska bli perfekt. Inspirationen till denna fick jag från youtube av en tjej som kallar sig BeCre8ive2  . Nedan finns en länk till hennes kanal samt bilder på hur jag gjort mina steg för steg.

Fortsätt för beskrivning



Så här målade jag detta steg för steg.
Gör cirklar i olika storlekar på hela pappret. jag använde att ganska kraftigt och stort pappersark. Mitt är inte vitt men det spelar ingen roll.
 Använd en spritpenna eller oljebaserad penna som inte smetar av sig när du färglägger senare. för de vita detaljerna kan du använda en Posca lackpenna eller en vit gelpenna.
 Jag har lyckan att äga en hel låda färgpennor från Faber Castell, En exklusiv födelsedagspresent från min man. Hellre det än guld och diamanter!!!
 Fyll i alla mellanrum med svart penna.
 Måla olika mittcirklar. 
 Fortsätt med cirklar.
 Gör nu mönster. ränder, zickzack. prickar osv.
Två olika varianter
Färglägg med en färg i taget.



Som sista moment går jag in med vit penna och gör detaljer.
Här finns ett youtubeklipp !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar