söndag 2 augusti 2015

Mobil av tygremsor och cykelhjul

Jag har sparat ett gammalt cykelhjul i garaget några år för att någon gång göra något kul av det. I samband med att jag stylade om mitt uterum med nya möbler så gjorde jag denna takkrona av tyget som blev över när jag kapade gardinerna som var för långa.



Andra kul tips!

Fortsätt för en liten beskrivning


Material: cykelhjul, tyg, ljusslinga, kedja eller snöre till upphängning
 Tyget ligger dubbelt så varje remsa är ca 1,5 m. 



När jag fyllt hjulet med vita remsor så klippte jag några remsor i grått och rött också för att matcha upp till inredningen. Sedan virade jag in en ljusslinga som är batteridriven.
Som upphängning tog jag en färdig kedjeupphängning från en hanging basket, ni vet en sån där ståltrådskorg som man planterar i och hänger upp som ampel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar