torsdag 2 maj 2013

Ännu väska!

Det var ett tag sedan jag sydde en väska nu. Förra veckan gjorde jag en till min vän Sofi som fyller 50 år. Hon älskar färger så det blev en i olika gula nyanser och lila. Hoppas hon blir glad.
                                                                 Fram och baksida
I tidigare inlägg under etiketten, väskor, har jag gjort en beskrivning på hur man syr en sådan här väska. Jag har använt tygprover som jag fått gratis på möbelbutiker. Har sorterat upp alla lapparna i färger i en plastlåda.
Här är en bild på min snygga symaskin. Tyvärr är den inte helt genomtänkt. Syr bra men dånar väldigt. Lite opraktiskt med svart färg då det slukar mycket ljus, men ack vad snygg den är.

4 kommentarer:

  1. Snygg väska!
    Jag har också förälskat mej i den symaskinen och funderar starkt på att köpa den, den är bara så fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rekommendera dig att köpa en annan om funktion är viktig.

      Radera
  2. Åhh vilken underbar väska! En riktig "gör att man bli glad sak.." :)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken fin komplimang i vårsolen.
      kram tillbaka!

      Radera