torsdag 4 april 2013

Vas av magasin

Jag fortsätter min passion för tidningskonst. Jag får liksom inte nog. Denna gjorde jag när jag hade influensan i februari.Under en vecka tror jag att jag rullade tusen rullar i olika färger. Lättroad!
Jag använder denna som vas men man kan givetvis använda sin burk till förvaring av något slag.
Här ser ni vasen från två olika håll.

Du behöver följande material:
  • Vattentät burk/behållare med släta ytor
  • tidningar t.ex Amelia, vetenskapens värld, Allt om trädgård o.s.v
  • lim
  • sax och  vanlig blyertspenna
  • sladd (till kantdekor)




Börja med att klippa ut sidor ur en tidning med fina färger. Rulla upp på en penna från ena hörnet. När du nästan rullat klart lägger du lim på hörnet och fäster.


Jag använde ett jospaket som
 jag kapade ovansidan på.
Klipp till rullarna i rätt längder.
Eller klipp ena änden, klistra
fast och sedan klipper du
 andra änden.
 Se bilden.

Fortsätt limma tills all yta är täckt.
Leta upp en gammal sladd. Klipp i bitar på några cm. Böj och stick ner i hålen på ovankanten som dekor.
Antingen som bilden ovan eller bilden under. Välj själv beroende på hur tjock sladden är.
Detta är inte min egen idé. Jag hittade den på youtube, en amerikansk kvinna visade denna idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar